Kierowcy korzystający z aplikacji Yanosik jesienią zobaczą ważny komunikat przypominający o jeździe bez promili. Kampania „Trzeźwo Myślę” z partnerem Bezpieczeństwo dla Ruchu Drogowego w popularnej aplikacji przypomina, że bezpieczeństwo na drodze zaczyna się od trzeźwości.
Yanosik na drodze edukacji
W okresie wzmożonego ruchu na drogach, wystartowała kolejna odsłona kampanii edukacyjnej „Trzeźwo Myślę”. Celem programu jest promowanie trzeźwości i odpowiedzialnych postaw wśród kierowców. W tym roku w aplikacji Yanosik popularnym narzędziu wspierającym kierowców w codziennej jeździe, pojawi się przekaz podkreślający, że bezpieczeństwo na drodze zaczyna się od absolutnej trzeźwości kierowcy.
– Kropla drąży skałę. Już 9 rok przypominamy o trzeźwości za kierownicą. Współpraca z Yanosikiem, to potencjał dotarcia do 5 milionów aktywnych użytkowników. Wierzymy, że nasze komunikaty odbierane w momencie ruszania w trasę poruszą refleksyjność dokładnie w momencie, gdy ma ona największe znaczenie – mówi Julia Biesalska, starszy specjalista ds. marketingu marki Carlsberg.
NoLo sprzymierzeńcem kierowców
Kampania jest jednym z elementów działań odpowiedzialnościowych Carlsberg Polska. Równolegle dbamy o to by kierowcy zawsze mieli wybór i zwiększamy ofertę oraz dostępność piw bezalkoholowych, które stanowią ważną i społecznie akceptowalną alternatywę dla napojów z alkoholem – dodaje Teresa Aldea, kierownicza ds. zrównoważonego rozwoju Carlsberg Polska. Dane z raportu ZPPP Browary Polskie wskazują, że 63% badanych sięga po piwa bezalkoholowe w sytuacji bycia kierowcą.
Optymistyczne statystyki
Analiza danych z ostatnich lat potwierdza, że liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych uczestników ruchu systematycznie maleje. Największą poprawę widać w długoterminowej perspektywie. Zgodnie z danymi Policji, w latach 2001–2024 liczba takich zdarzeń spadła aż o 74% (Dane: Wypadki drogowe - raporty roczne - Statystyka - Portal polskiej Policji).
- Wnioski są jednoznaczne, na polskich drogach jest coraz bezpieczniej, a liczba zdarzeń z udziałem nietrzeźwych kierowców systematycznie maleje. Można przypuszczać, że wpływ na ten pozytywny trend mają działania edukacyjne, kampanie społeczne, zaostrzenie przepisów oraz większa świadomość kierowców w zakresie odpowiedzialności za kierownicą – dodaje Dorota Olszewska, Prezeska Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.
Więcej informacji o kampanii „Trzeźwo Myślę” znajduje się na stronie:
 
                        Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)