Marka Somersby przygotowuje się do sezonu wprowadzając trzy nowe warianty smakowe: Mandarine 0,0% i Blueberry 0,0% oraz Strawberry & Kiwi. To nowe połączenia smaku piwa i lubianych przez Polaków owoców – orzeźwiającej mandarynki, słodko-kwaśnej jagody i twistu truskawki z kiwi, który jest nowością na rynku piwa w Polsce.
Somersby to największa w Polsce marka w segmencie piw smakowych, który wciąż zwiększa popularność wśród konsumentów. Aż dwie z trzech nowości wprowadzanych w tym sezonie przez markę to warianty bezalkoholowe. Kategoria AFB jest najszybciej rozwijącym się segmentem w Polsce z przyrostem 20 proc. w ciągu roku. Piwa bezalkoholowe są już oddzielną kategorią, której udział w całej kategorii piwa wyniósł 6,6 proc.* w 2021 w porównaniu do 5,7 proc. w 2020, a sprzedaż osiągnęła poziom 1.173 mld zł.* Kategoria 0,0% ma też największy potencjał dalszego rozwoju. W 2021 wzrosły wszystkie segmenty piw 0,0% – specjalności 0,0% o 1 proc., bezalkoholowy lager i bezalkoholowe smakowe – każdy o 7 proc. Zgodnie z tymi trendami marka przygotowała nowości w ciekawych kompozycjach smakowych.
Owocowe nowości Somersby w wersji AFB i alkoholowej
Somersby Mandarine 0,0% to wyjątkowo orzeźwiające połączenie piwa i smaku soczystej, słodko-kwaśnej mandarynki. To również pierwszy cytrusowy smak w portfelu piw bezalkoholowych Somersby. Drugi wariant to Blueberry 0,0% - leśna jagoda będąca jednym z najbardziej popularnych owocowych smaków. Ten wariant w wersji alkoholowej odniósł już sukces za granicą i teraz słodki smak przełamany nutą kwasowości mogą poznać polscy konsumenci, ale w wersji bez alkoholu. Napój piwny ma wyraźny ciemnoniebieski kolor, który odróżnia go na półce od innych wariantów bezalkoholowych. Podobnie jak w przypadku poprzednich szata graficzna opakowań nawiązuje do kolorów owoców oraz wykorzystuje kod piw bezalkoholowych, czyli kolor niebieski z wyraźną informacją 0,0% alkoholu.
W segmencie nowości alkoholowych nowość to Somersby Strawberry & Kiwi, czyli mix uwielbianej w Polsce słodkiej truskawki z lekkim, kwaśnym twistem kiwi. To jest smak jakiego do tej pory nie było na rynku piwa w Polsce.
Nowe warianty bezalkoholowe Somersby poszerzą nasze dotychczasowe portfolio – stworzyliśmy pierwszy cytrusowy smak, do wyboru jest też Somersby o smaku leśnej jagody. Popularność piw smakowych i bezalkoholowych dynamicznie rośnie, a udziały naszej marki w segmencie AFB w tym samym czasie urosły dwukrotnie szybciej niż cały rynek. Do naszej oferty wprowadzamy również alkoholowy mix o unikalnym na polskim rynku smaku truskawki z kiwi. Liczymy, że nowe propozycje zyskają swoich fanów i wspólnie rozpoczniemy wiosenno-letni sezon – mówi Kamil Wójcik, starszy specjalista ds. marketingu Somersby.
Nowe smaki można znaleźć w lodówkach z piwem oraz lodówkach Strefy Orzeźwienia obok innych wariantów piw bezalkoholowych i smakowych z oferty Carlsberg Polska. Są dostępne w bezzwrotnych butelkach o poj. 0,4l oraz w puszkach 0,5l w 4-packu. Wariant Blueberry będzie dostępny jedynie w sieci sklepów Biedronka w 0,4l butelce. Natomiast warianty Somersby Mandarine 0% i Strawberry & Kiwi są dostępne w dystrybucji ogólnopolskiej.
* Źródło: NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Beer), sprzedaż wartościowa i wolumenowa, skumulowane okresy: I - XII 2020, I - XII 2021, kategoria: Piwo.
Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)