Menu

Malina i borówka amerykańska - nowy radler marki Okocim

Na zbliżający się sezon marka Okocim przygotowała nowy wariant radlera. W marcu na półki sklepowe trafia już Okocim Radler Malina z borówką amerykańską. Nowa propozycja to orzeźwiające połączenie piwa Jasnego Okocimskiego oraz owocowej lemoniady.

Nowy radler powstał na bazie okocimskiego lagera uwarzonego z trzech składników - wody, słodu i chmielu. Delikatną goryczkę piwa jasnego pełnego równoważy owocowy smak słodkiej maliny i delikatnie kwaśnej borówki amerykańskiej, które razem tworzą wyjątkową, aromatyczną lemoniadę.

W Okocimiu, zgodnie z zasadą założyciela browaru, warzymy najlepsze z najlepszego – czyli najlepsze piwo z najlepszych składników. – mówi Marcin Jeżowski, Junior Brand Manager. - Co roku nasze radlery cieszą się dużym uznaniem konsumentów i ekspertów. Świadczą o tym nagrody, które otrzymujemy w konkursach branży piwnej. Liczymy, że tego lata konsumenci zasmakują w nowym radlerze Malina z borówką amerykańską.

Radler Malina z borówką amerykańską to piąty wariant w ofercie marki Okocim obok Radlera Limonka, Radlera Grejpfrut z limonką, Radlera Limonka z owocami leśnymi oraz Radlera Truskawka z kwiatem lipy. W ostatnim latach okocimskie radlery były nagradzane przez konsumentów i ekspertów m.in. na konkursie Chmielaków Krasnostawskich. W 2018 złoto otrzymał Okocim Radler Truskawka z kwiatem lipy.  

Radler Malina z borówką amerykańską będzie dostępny w sklepach w butelkach o pojemności 0,5 l w rekomendowanej cenie detalicznej 3,19 zł. oraz 4-pakach (4 x 0,5l) w cenie sugerowanej 15,20 zł. Piwo ma niską zawartość alkoholu - 2 proc. Najlepiej smakuje schłodzone, podane w szklance. Jest ciekawym uzupełnieniem deserów, sałat, doskonale orzeźwia podczas letnich spotkań.

Trendy konsumenckie

Miniony rok był pomyślny dla kategorii piwa, która odrobiła spadki z 2017 roku. Sprzedaż piwa w Polsce wzrosła wartościowo o 7,7 proc. r/r do poziomu 16,8 mld zł. w 2018 r. zaś wolumenowo o 4,1 proc. Wzrost radlerów wyniósł wartościowo 19 proc., a ich udział w rynku piwa sięgnął w sezonie 7,4 proc. W Carlsberg Polska w 2018 sprzedaż radlerów wzrosła wartościowo o 32 proc.[*]

Radlery powstały… z braku piwa

Nazwa radler wywodzi się z języka niemieckiego i odnosi do napoju niskoalkoholowego, będącego połączeniem jasnego piwa i lemoniady.

Za ojca radlera uważa się Franza Xavera Kuglera, który w 1922 r. przypadkiem stworzył napój, który dziś cieszy się tak dużą popularnością. Gdy jego gospodę Kugler-Alm w Alpach odwiedziła grupa spragnionych rowerzystów, okazało się, że nie ma wystarczająco dużo piwa. Wówczas Kugler postanowił rozcieńczyć resztkę piwa sokiem z cytryny, aby każdy z przybyłych rowerzystów mógł ugasić pragnienie. Tak sporządzony napój nazwał Radlermass - słowo radler oznacza w dialekcie bawarskim rowerzystę, a mass - litr piwa.

 

[*] Dane wewnętrzne Carlsberg Polska za rok 2018.

Kontakt dla mediów

Więcej informacji

Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)

Agata Koppa

Tel +48 601 564 575 Email [email protected]