Kategoria piw bezalkoholowych rozwija się w Polsce dynamicznie, ma już 6,6 proc. udziału w rynku piwa. Na ten sezon marka Somersby zaprezentowała trzecią bezalkoholową nowość - Somersby Passion fruit & Orange 0,0% - orzeźwiające połączenie słodkiej marakui z nutą kwaśnej pomarańczy.
Somersby jest jedną z największych w Polsce marek w segmencie bezalkoholowych piw smakowych, która wciąż zwiększa popularność wśród konsumentów. Aż trzy z czterech nowości wprowadzonych w tym sezonie przez markę to warianty bezalkoholowe. Segment piw smakowych 0,0% rośnie dynamicznie rok do roku o 20%*, Piwa 0,0% są już oddzielną kategorią, której udział w całym rynku piwa wyniósł 6,6 proc. w 2021 r. w porównaniu do 5,7 proc. w 2020, a sprzedaż osiągnęła poziom 1.173 mld zł.** Warianty Somersby 0,0% napędzają wzrost kategorii ponieważ rosną ponad 2 x szybciej niż kategoria piw smakowych 0,0%*.
Somersby Passion fruit & Orange 0,0% to orzeźwiające połączenie smaku egzotycznej marakui z lubianym przez Polaków smakiem pomarańczy. To również pierwszy wariant bezalkoholowy, który powstał na bazie wersji alkoholowej, popularnej wśród polskich konsumentów. Opakowanie ma widoczną informację, że to „nowość” oraz elementy w kolorze niebieskim wskazujące, że to wariant 0,0%. Nowość najlepiej smakuje schłodzona, podawana z kostkami lodu.
Somersby Passion fruit & Orange 0,0% to już trzeci bezalkoholowy smak wprowadzony na ten sezon, a piąty w portofolio 0,0% marki Somersby. Popularność piw smakowych i bezalkoholowych dynamicznie rośnie. Liczymy, że również nasze nowe propozycje zyskają swoich fanów i wspólnie rozpoczniemy wiosenno-letni sezon – mówi Kamil Wójcik, starszy specjalista ds. marketingu Somersby.
Nowy smak można znaleźć w lodówkach z piwem oraz lodówkach obok innych wariantów piw bezalkoholowych i smakowych z oferty Carlsberg Polska. Somersby Passion fruit & Orange 0,0% jest dostępny w bezzwrotnych butelkach o poj. 0,4l w sieci sklepów Żabka.
Dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju (ESG)