Prowadzimy wiele programów i działań, aby promować odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i zapobiegać spożywaniu go przez osoby niepełnoletnie, kobiety w ciąży oraz kierowców. W ramach samoregulacji umieszczamy na wszystkich opakowaniach naszych produktów znaki odpowiedzialnościowe „Nigdy nie jeżdżę po alkoholi”, „Alkohol tylko dla pełnoletnich” oraz „W ciąży nie piję alkoholu”, a także na naszych telewizyjnych spotach reklamowych. Współpracujemy ze sprzedawcami detalicznymi, aby edukować ich i uwrażliwiać by nie sprzedawano alkoholu osobom niepełnoletnim . W 2016 roku na naszych rynkach dotarliśmy z działaniami promującymi odpowiedzialną konsumpcję alkoholu do ponad 50 milionów ludzi.
W 2016 roku po raz kolejny edukowaliśmy konsumentów nt. odpowiedzialnego spożywania alkoholu podczas festiwali muzycznych, na których sprzedawano nasze produkty. Dwa przykłady to Monsoon Music Festival w Wietnamie i Roskilde Music Festival w Danii.
W trakcie festiwalu w Roskilde kontynuowaliśmy naszą inicjatywę „Drink with Respect” („Pij z szacunkiem”) i zachęcaliśmy zaproszonych gości, by oddawali puste butelki do recyklingu i jednocześnie dzielili się swoim przesłaniem na temat odpowiedzialnego spożywaniu alkoholu.
Nasza inicjatywa podczas Mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2016TM dotyczyła wykorzystania wuwuzeli jako analizatora oddechu, który wyda dźwięk tylko wtedy, gdy osoba dmuchająca nie przekroczyła limitu spożycia alkoholu.
Nasze założenia |
Nasze osiągnięcia |
2016 |
Obchody GBRD Zaangażowanie większości rynków Grupy Carlsberg w obchody Światowego Dnia Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa (Global Beer Responsibility Day – GBRD) |
Uczestnictwo 17 rynków w obchodach GBRD, w tym Wielka Brytania, Polska, Norwegia, Dania, Szwecja, Finlandia, Rosja, Chiny, Malezja i Ukraina. |
![]() |
Liczba konsumentów, do których dotarł przekaz GBRD Dotarcie z naszymi działaniami związanymi z GBRD do 5 milionów konsumentów |
Dotarcie do ok. 25 milionów ludzi |
![]() |
Liczba konsumentów, do których dotarły przekazy nt. odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Dotarcie z naszymi działaniami do 5 milionów konsumentów |
Dotarcie do ponad 50 milionów ludzi |
![]() |
Postęp zobowiązania w skali światowej Osiągnięcie globalnych zobowiązań ustanowionych przez czołowych producentów alkoholu w 2013 w celu zmniejszenia szkodliwego spożywania alkoholu |
Postępy w osiągnięciu wszystkich globalnych zobowiązań, w tym przestrzegania zasad prowadzenia działań marketingowych w Internecie oraz zaangażowania w działania zapobiegające sprzedaży i spożywaniu alkoholu przez osoby niepełnoletnie
|
![]() |
Wydarzenia sportowe Promowanie odpowiedzialnego spożywania alkoholu podczas UEFA EURO 2016TM |
Odpowiedzialni pijący” (OK Drinkers) w strefach kibica, wsparcie ze strony konsumentów zaangażowanych w akcję „odpowiedzialna wuwuzela” |
![]() |
![]() W pełni osiągniete |
![]() Częściowo osiągnięte |
![]() Nie osiągnięte |