Menu

1. EDYCJA

Pierwszą edycję Kampanii TRZEŹWO MYŚLĘ zrealizowaliśmy w 2017 roku. Promowaliśmy zasady odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i zapobiegania konsumpcji alkoholu przez osoby niepełnoletnie, kierowców oraz kobiety w ciąży. Naszym ambasadorem został wówczas Łukasz Jakóbiak twórca internetowego talk-show 20m². Wybór ambasadora nie był przypadkowy - Łukasz ceni zrównoważone i satysfakcjonujące życie oraz przykłada wagę do odpowiedzialnego spożywania alkoholu.

Podczas kampania pozytywnie i z humorem przekonywaliśmy do odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Bo umiejętność racjonalnego myślenia pomaga mieć kontrolę, odkrywać świat i odczuwać więcej przyjemności i radości.

W ramach kampanii „TRZEŹWO MYŚLĘ” przygotowaliśmy m.in. zbiór zasad, o których warto pamiętać przy okazji spożywania alkoholu, aby bawić się dobrze i bezpiecznie.

Finał Kampanii realizowaliśmy 15 września w Światowym Dniu Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa. Do wspólnego świętowania zaprosiliśmy influencerów, wybrane warszawskie puby i restauracje. Konsumenci odwiedzający partnerskie lokale Carlsberg Polska mogli skorzystać z różnych atrakcji - fotobudek, zdobyć koszulkę z logo kampanii czy voucher ze zniżką na bezpieczny przejazd taksówką do domu.

2. EDYCJA

W drugiej edycji ambasadorem kampanii ponownie został  Łukasz Jakóbiak. Dołączyła do niego  blogerka Marta Lech-Maciejewska, znana jako SuperStyler, która podjęła temat odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji alkoholu z kobiecej i rodzinnej perspektywy.

W 2018 r. skupiliśmy się dodatkowo na temacie asertywnego odmawiania alkoholu oraz odpowiedzialności za siebie i innych – szczególnie w kontekście kobiet w ciąży i opiekunów nieletnich dzieci. Przypominaliśmy, że trzeźwe myślenie to filozofia, która pozwala czerpać z życia pełnymi garściami, m.in. dzięki podejmowaniu mądrych i świadomych wyborów.

We współpracy z  agencją badawczą SW Research zrealizowaliśmy badanie „Kocham życie – trzeźwo myślę”, które sprawdzało opinie i postawy Polaków w kilku kluczowych obszarach:

  • znaczenia „trzeźwego myślenia” w życiu,
  • doświadczeń związanych z alkoholem,
  • asertywności w odmawianiu alkoholu.

Szczególną wagę przywiązaliśmy do sytuacji, które kategorycznie nie powinny być powiązane ze spożyciem alkoholu, czyli prowadzenia pojazdów, kobiety w ciąży i opiekunów mających pod swoją opieką małe dzieci. Wsparciem merytorycznym w komunikacji wyników badania była Magdalena Chorzewska – psycholog i psychoterapeuta z wieloletnim oświadczeniem.

Skrót z raportu - infografika JESTEM RODZICEM

Skrót z raportu - infografika TRZEŹWE MYŚLI OCZAMI POLAKÓW

Po raz piewszy współpracowliśmy również z placówkami Lux Med i Medicover w całej Polsce.

W ramach kampanii aktywnie angażowaliśmy swoich konsumentów, jak i pracowników m.in. poprzez  konkursy z gadżetami kampanii. Z kolei mieszkańcy Warszawy mogli bawić się odpowiedzialnie na dedykowanych, otwartych wydarzeniach w lokalach partnerskich Carlsberg Polska, zyskując vouchery zniżkowe na bezpieczny powrót taksówką do domu.

3. EDYCJA

Twarzami kampanii „Trzeźwo myślę” w trzeciej edycji byli:

  • Vienio – warszawski raper i kucharz znany z ognistego temperamentu i własnego zdania na każdy temat,
  • Karolina Pilarczyk – pierwsza polska drifterka, podwójna Mistrzyni Europy w drifcie i ambasadorka serwisu Moto.pl oraz
  • Kasia Bigos – znana trenerka fitness, Mistrzyni Polski i Europy w pole sport oraz ambasadorka serwisu Myfitness.pl. 

Nasi ambasadorzy zinterpretowali, czym jest dla nich „trzeźwe myślenie” i jak się nim kierują w codziennym życiu. Punktem wyjścia do rozmów były wyniki badania „Kocham Życie – Trzeźwo Myślę”, przeprowadzonego w 2018 r. przez Carlsberg Polska. Vienio mówił nie tylko o przepisach kulinarnych, ale też o szeroko pojętej odpowiedzialności związanej z  byciem artystą. Karolina Pilarczyk opowiadała, jak być odpowiedzialnym kierowcą, a Katarzyna Bigos wyznała, z jaką odpowiedzialnością wiąże się macierzyństwo. Wyniki oglądalności wywiadów z twarzami kampanii niemal trzykrotnie przewyższyły założenia.

Kampanii ponownie towarzyszyły działania informacyjno-edukacyjne w placówkach medycznych grup Lux Med i Medicover w całej Polsce.

Drift jest jak taniec, ale by opanować jego trudną technikę głowa musi być czysta, a myśli niezmącone. Szybka jazda wymaga 100% koncentracji i wystarczy chwila nieuwagi, by sytuacja wymknęła się spod kontroli. Podobnie jest z alkoholem, dlatego pić trzeba z głową. I nigdy nie siadać po nim za kółkiem. Jeździe po alkoholu mówimy kategorycznie NIE – Karolina Pilarczyk.