Pierwszą edycję Kampanii TRZEŹWO MYŚLĘ zrealizowaliśmy w 2017 roku. Promowaliśmy zasady odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu i zapobiegania konsumpcji alkoholu przez osoby niepełnoletnie, kierowców oraz kobiety w ciąży. Naszym ambasadorem został wówczas Łukasz Jakóbiak twórca internetowego talk-show 20m². Wybór ambasadora nie był przypadkowy - Łukasz ceni zrównoważone i satysfakcjonujące życie oraz przykłada wagę do odpowiedzialnego spożywania alkoholu.
Podczas kampania pozytywnie i z humorem przekonywaliśmy do odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Bo umiejętność racjonalnego myślenia pomaga mieć kontrolę, odkrywać świat i odczuwać więcej przyjemności i radości.
W ramach kampanii „TRZEŹWO MYŚLĘ” przygotowaliśmy m.in. zbiór zasad, o których warto pamiętać przy okazji spożywania alkoholu, aby bawić się dobrze i bezpiecznie.
Finał Kampanii realizowaliśmy 15 września w Światowym Dniu Odpowiedzialnej Konsumpcji Piwa. Do wspólnego świętowania zaprosiliśmy influencerów, wybrane warszawskie puby i restauracje. Konsumenci odwiedzający partnerskie lokale Carlsberg Polska mogli skorzystać z różnych atrakcji - fotobudek, zdobyć koszulkę z logo kampanii czy voucher ze zniżką na bezpieczny przejazd taksówką do domu.
W drugiej edycji ambasadorem kampanii ponownie został Łukasz Jakóbiak. Dołączyła do niego blogerka Marta Lech-Maciejewska, znana jako SuperStyler, która podjęła temat odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji alkoholu z kobiecej i rodzinnej perspektywy.
W 2018 r. skupiliśmy się dodatkowo na temacie asertywnego odmawiania alkoholu oraz odpowiedzialności za siebie i innych – szczególnie w kontekście kobiet w ciąży i opiekunów nieletnich dzieci. Przypominaliśmy, że trzeźwe myślenie to filozofia, która pozwala czerpać z życia pełnymi garściami, m.in. dzięki podejmowaniu mądrych i świadomych wyborów.
We współpracy z agencją badawczą SW Research zrealizowaliśmy badanie „Kocham życie – trzeźwo myślę”, które sprawdzało opinie i postawy Polaków w kilku kluczowych obszarach:
Szczególną wagę przywiązaliśmy do sytuacji, które kategorycznie nie powinny być powiązane ze spożyciem alkoholu, czyli prowadzenia pojazdów, kobiety w ciąży i opiekunów mających pod swoją opieką małe dzieci. Wsparciem merytorycznym w komunikacji wyników badania była Magdalena Chorzewska – psycholog i psychoterapeuta z wieloletnim oświadczeniem.
Skrót z raportu - infografika JESTEM RODZICEM
Skrót z raportu - infografika TRZEŹWE MYŚLI OCZAMI POLAKÓW
Po raz piewszy współpracowliśmy również z placówkami Lux Med i Medicover w całej Polsce.
W ramach kampanii aktywnie angażowaliśmy swoich konsumentów, jak i pracowników m.in. poprzez konkursy z gadżetami kampanii. Z kolei mieszkańcy Warszawy mogli bawić się odpowiedzialnie na dedykowanych, otwartych wydarzeniach w lokalach partnerskich Carlsberg Polska, zyskując vouchery zniżkowe na bezpieczny powrót taksówką do domu.
Twarzami kampanii „Trzeźwo myślę” w trzeciej edycji byli:
Nasi ambasadorzy zinterpretowali, czym jest dla nich „trzeźwe myślenie” i jak się nim kierują w codziennym życiu. Punktem wyjścia do rozmów były wyniki badania „Kocham Życie – Trzeźwo Myślę”, przeprowadzonego w 2018 r. przez Carlsberg Polska. Vienio mówił nie tylko o przepisach kulinarnych, ale też o szeroko pojętej odpowiedzialności związanej z byciem artystą. Karolina Pilarczyk opowiadała, jak być odpowiedzialnym kierowcą, a Katarzyna Bigos wyznała, z jaką odpowiedzialnością wiąże się macierzyństwo. Wyniki oglądalności wywiadów z twarzami kampanii niemal trzykrotnie przewyższyły założenia.
Kampanii ponownie towarzyszyły działania informacyjno-edukacyjne w placówkach medycznych grup Lux Med i Medicover w całej Polsce.